OVER ONS
OVER ONS
Mijn KOOZO verhaal begint eigenlijk op een avond in november in 2011, naar aanleiding van een gesprek met mijn vader. Ik had reeds langer het idee om, zoals mijn vader, mijn eigen meubelmerk op de markt te plaatsen. Maar hoe kreeg ik mijn vader hiervan overtuigd en wat zou hij denken van mijn visie? Ik moest met zeer goede argumenten komen opdat hij zou luisteren, want het enige dat hij niet heeft, is tijd. Die avond luisterde hij echter met veel aandacht, waarschijnlijk omdat hij verbaasd was. Hij gaf aan dat er wel iets in zat maar dat het zeker niet eenvoudig zou zijn om midden in de crisis iets nieuw op te starten. De volgende dag vroeg hij mij om mijn ideeën eens om te zetten in een goed businessplan. Een paar weken later kon ik dit reeds aan mijn vader en zijn team voorleggen. Hij liet niet dadelijk iets merken maar was klaarblijkelijk toch onder de indruk, aangezien er een afspraak gemaakt werd met een bekend marketing kantoor samen met zijn eigen creatief team. Het belangrijkste voor het kantoor was om de strategie te bespreken en de juiste toegevoegde waarde te creëren voor KOOZO. Mijn uiteindelijk doel is om jongere designliefhebbers de mogelijkheid te geven om zich binnen hun budget originele en tijdloze designmeubelen aan te schaffen. Alleen met een goed doordachte productie zou het mogelijk zijn om deze toegankelijkheid te waarborgen. Dit was eigenlijk de belangrijkste maar tevens ook de moeilijkste stap om dit in België te realiseren. Alle mogelijkheden werden bekeken en wij slaagden er na iets meer dan een jaar in om de basis te leggen voor een zeer doordacht productieproces voor KOOZO. Ik was daarom ook enorm fier dat onze eerste banken in september 2013 in Nederland gelanceerd werden.
Het is voor mij zeer belangrijk dat onze klanten zorgeloos kunnen genieten van hun KOOZO bank.
Samen met onze ontwerpers zullen wij ons blijven inzetten om authentieke en tijdloze modellen met een hoge kwaliteit en een lange levensduur te blijven produceren.
KATHY HULS